по Алексей Салников
Боян Крачолов
Михаела Добрева
Георги Атанасов
д-р Светлана Панчева
Боряна Даракчиева
Романът на Алексей Салников „Петрови в грипа и около него“ предизвиква сензация в Русия през 2016 г., а година по-късно печели наградата на критиката „НОС“ и „Национален бестселър“. Вероятността сценичната версия и спектакълът на режисьора Боян Крачолов да предизвикат сензация е също толкова голяма. Защото сезонният грипен вирус, който е „мотор“ в действието на представлението, не само променя оптиката на всекидневието ни, но и показва, че нищо не е такова, за каквото го мислим, и не бива да прибързваме с изводите нито за хората наоколо, нито за случките, нито за живота. Също така и защото героите в това фентъзи приключение между реалността, съня и виденията доказват, че средностатистически хора не съществуват, че всъщност животът и ежедневието на човека, който сам се смята за незначителен и когото никой не нарича с първото му име, човек със скучна и обикновена работа, е изпълнен с чудеса, със скелети в гардероба – живот смешен, страшен, величествен, загадъчен, потресаващ.
Променадният театър представлява тип театър, в който публиката не е ситуирана седнала в зрителната зала, а се придвижва, за да достига до локациите на отделните сцени. Такъв театър предполага и определено ниво на интерактивност от страна на зрителите, поради факта че в повечето случаи няма ясно указани места, на които да се позиционират – те разполагат с много по-голяма свобода в преходите си, в избирането си на гледна точка, в скъсяването на дистанцията с актьорите, дори с присъствието си в отделните сцени. Това театрално преживяване предполага и готовност на гледащия да се остави да бъде воден от актьора, както и да комуникира с него.
Променадният театър в повечето случаи притежава в себе си елементи от сайт-спесифик или имерсивните театрални практики. Сайт-спесифик спектаклите се правят с оглед даденостите, архитектурата и особеностите на дадено пространство, като се стремят да се възползват най-пълноценно от тях. Имерсивните такива, от своя страна, целят пълното потапяне на зрителя в театралното случване – чрез предоставянето на възможност да се взаимодейства с определени елементи от представлението.
„Не търсете сюжет. Търсете си пътя... Не се бавете. Оставете актьорите да ви водят. И не се притеснявайте за знаците – ще ги разпознаете. Не се губете. Театърът може и да е доста страшно място“.
Затова бъдете с удобни обувки и с връхна дреха под ръка.
Награда ИКАР 2024 за Режисура за Боян Крачолов
Награда ИКАР 2024 за Поддържаща женска роля на Александра Василева за ролите на Библиотекарката, Медицинска сестра и Персефона
Номинация за награда ИКАР 2024 за Поддържаща мъжка роля на Ненчо Костов в ролята на Сергей
Номинация за награда ИКАР 2024 за Майсторско техническо осъществяване
Номинация за награда АСКЕЕР 2024 за Поддържаща женска роля на Александра Василева за ролите на Библиотекарката, Медицинска сестра и Персефона
Награда АСКЕЕР 2024 за Поддържаща мъжка роля на Иван Николов за ролите на Игор, Леонардо и Издателят
Олга Недялкова
Николай Димитров NAD
Янина Петрова
Стефан Н. Щерев
Премиера: 15 и 18 юни 2023 г.
„Икар“ 2024: наградените – Капитал, 27.03.2024 г.
Театър | Необикновеният спектакъл "Петрови в грипа и около него" – Капитал: Light, 29.01.2024 г.
Дързък експеримент в Народния театър: 20 зрители, болни от грип актьори и призиви за революция – Филтър, 26.06.2023 г.