21 юни, понеделник 19:00 Голяма сцена Гостуващ

Шум и бяс

Гостуващ
Театрален колеж „Любен Гройс“

„ШУМ И БЯС

Авторска компилация на Малин Кръстев по текстове на Уилям Шекспир

 

Постановъчен екип:

Сценична адаптация и режисура - Малин Кръстев

Сценография и костюми - Петя Петрова

Хореография - Марион Дърова

Музикален педагог - Йосиф Герджиков

Музикално оформление - Анатоли Филип Марози

Художествено осветление - Милен Шопов

Оператор - Драгомир Димчев, DarkWhite-Vision

Фотография - Светльо Караджов

Графичен дизайн - Владимир Стаменков

Калиграфия - Александър Узунов

 

С участието на:

Александър Георгиев, Василена Събева, Велизара Душанова, Велина Колева, Георги Няголов, Иван Иванов,

Ивета Иванова, Илиян Стаменков, Калин Василев, Катерина Борисова, Катерина Петрова, Мартин Иванов,

Мартин Димов, Мартина Георгиева, Никол Василева, Светлозар Начев, Теа Шаркова, Тео Бочев, Цветина Ангелова

 

Притча за безсмъртието на любовта, смъртоносните капани на ревността, обсебващото желание за власт, за суетата и глупостта, за Бакхусово веселие и неизкоренимото желание за игра, за вечно съпътстващата ни магия - това е “Шум и бяс”, авторска компилация на актьора Малин Кръстев по текстове на Шекспир, на която той е и режисьор. Тази “история, разказана от луд, със много шум и бяс, в която няма ни капка смисъл...”(“Макбет”) е съчленена от откъси из “Сън в лятна нощ”, “Дванайсета нощ”, “Макбет”, “Хамлет”, “Ромео и Жулиета”. Обединяващата сюжетна нишка: прислугата на скучаеща благородна дама открива заспал пияница на прага и всички вкупом решават да си устроят забава с него. Наговарят се да го убедят, че всъщност той е господарят на дома, но от години страда от необяснима болест и загуба на паметта. И му устройват тържество с представление на трупа пътуващи артисти... От тук нататък започва театър в театъра с каскадно редуващи се мелодраматични, комични и трагични сцени. За просветената публика е удоволствие да отгатва от коя Шекспирова пиеса е следващият откъс, за останалите - просто удоволствие.

С този спектакъл Малин Кръстев( Аскеер 2015 и Икар 2015 за пиесата “Семеен албум”) хвърля студентите си от трети курс на театралния колеж “Любен Гройс” право в най-дълбокото. Динамиката на действието им налага без никакъв преход да прескачат от роля в роля, от комедия към трагедия и обратно. Но те се справят. Отлично в комичните откъси и не толкова успешно при трагедиите. Изключението е “Макбет”. Макбет на Александър Георгиев някак се родее с Хамлет в своята раздвоеност, в лутането между властови амбиции и морални постулати, в неспособността да понесе тежестта на съдбоносния си избор; лейди Макбет на Катерина Борисова е безкомпромисно острие с кървав връх, докато ужасът на стореното не я връхлита с всичката си сила.

Пестеливата откъм подръчни средства, но за сметка на това богата с театрално въображение визия (сценография и костюми Петя Петрова) и музиката (Анатоли Филип Марози) правят от този спектакъл същинско бижу. Респектират вокалните качества на студентите (адмирации за музикалния педагог Йосиф Герджиков) и тяхното сценично присъствие - Георги Няголов ( жонглиращ уверено с ролите на Пък и Шута), Василена Събева (сдържаната Оливия, под чиято ледена външност кипи страст), Велизара Душанова (по момчешки дръзка и по женски чувствителна в ролята на Виола), Катерина Петрова (земно витална като прислужницата Мария), Мартин Димов и Иван Иванов (в завладяващото дуо сър Андрю Чикчирик и сър Тоби)...

Анелия Янева, Сп.”Култура”, брой 4, април 2021 г.

Този уеб сайт използва cookies („бисквитки“), необходими за функционирането му. С използването на сайта Вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.