25 март, сряда 19:00 Голяма сцена Гостуващ

Три сестри

от А. П. Чехов
Гостуващ
ХНК Загреб

„ТРИ СЕСТРИ“

Авторски проект на Бобо Йелчич по “Три сестри” на Чехов

 

Постановъчен екип:

Постановка: Бобо Йелчич

Драматург на постановката: Марина Рустемович

Сценография: Александър Денич

Костюми: Здравка Ивандия Киригин

Художествено осветление: Александър Денич

Асистент-режисьори: Тяша Нинич, Ведран Хусремович (доброволец)

Помощник-драматург: Матея Поседи (доброволец)

Помощник-сценограф: Анте Сердар

Помощник по костюмите: Ана Микулич

 

С участието на:

Олга: Нина Виолич

Маша: Ядранка Докич

Ирина: Ива Жеркович

Андрей: Марин Клишманич

Наталия Ивановна: Дария Лоренчи Флац

Вершинин: Уго Корани

Кулигин: Синиша Попович

Тузенбах: Крешимир Микич

Чебутикин: Душан Гоич

Сольоний: Иван Коларич

Подстрекателка и сплетница: Сузана Богдан Павлек

 

Авторски проект на Бобо Йелчич по “Три сестри” на Чехов

В новия авторски проект на Бобо Йелчич пиесата на Чехов “Три сестри” се превръща в отправна точка на режисьорското и актьорското изследване не само на съдбата на героите ù, но и на всички нас, в търсене на отговори на многобройните въпроси, повдигнати в оригинала. Проектът му разглежда и заличава границите на театралното изкуство и разкрива процеси, които дотогава са оставали затворени вътре в театъра, търсейки как героите и мотивите от Чехово време се съотнасят към нашите и какво внушават на публиката. За да не се задържи единствено в полето на представлението, този процес прави реални стъпки към премахване на обичайните театрални рамки, разтваряйки ги пред публиката и поставяйки под въпрос съдържанието, инак напълно понятно за театъра сам по себе си.

Първата стъпка към заличаване на границите е излизането отвъд обичайните театрални рамки и навлизането в територията на ансамбъла “Ладо”. Следващата стъпка са публичните експерименти или по-скоро представяния през май и юни, на които част от публиката имаше възможност да участва в иначе недостъпния за външни лица театрален процес, като по този начин навлезе в него. Процесът на работа върху пиесата продължи след срещата с публиката, като се вземаха предвид въпросите и отговорите от публичните репетиции. Целта на този донякъде лабораторен подход и един вид игра на въпроси и отговори е да се насърчат размислите за времето и пространството и да се изясни как функционира текстът в същото това време и пространство. Резултат от завършения проект следва да стане разпространяването на смисъл и нахлуването на класическия текст в контекста на нашето съвремие и то да се свърже с миналото и с бъдещето, което няма как да избяга от това минало. Благодарение на специфичното си схващане за театъра като средище за общуване между драматурга, режисьора, актьора и зрителя Бобо Йелчич създава нови и вълнуващи театрални форми, които изискват готовност да се справиш с неочаквани трудности от всякакъв характер.

Прочутата пиеса на Чехов се третира като огледало за всички ни, умножаващо се чрез действията на актьорите и публиката и създаващо многопластова система от взаимовръзки, неизменно съответстваща на настоящия момент.

 

Бобо Йелчич (1964) завършва Загребската академия за театрално изкуство. Поставял е пиеси на Бюхнер, Гогол, Козарач, Бото Щраус, Йонеско, а в съавторство с Наташа Райкович написва и режисира пиесите “Наблюдения”, “Забавяния” и “Несигурна пиеса” (Театър “На тъмно”, Загреб), како и  “Чайка” и “Излагане” (“Младежки театър”, Загреб). В авторските си проекти той често използва импровизацията като драматургичен материал, смесвайки документалното и игралното кино – отличителна черта на първата му постановка в Националния театър, Загреб – “В края на седмицата”, в която търси отговор на проблемите на днешния ден. Освен в областта на театъра, работи и в киното и филмът му “Отбрана и защита” получава наградата “Златна арена” за режисура и сценарий на Международния кинофестивал в Пула през 2013 г.

Този уеб сайт използва cookies („бисквитки“), необходими за функционирането му. С използването на сайта Вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.