От спектакъла „Капитал(на) грешка“ / снимка: Владимир Карамазов
Завършва актьорско майсторство за драматичен театър в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ през 1996 година в класа на проф. Стефан Данаилов. Същата година е поканена и постъпва в трупата на Театър българска армия. Сред най-известните роли, които изпълнява, са: Барбарина в „Красива птичка с цвят зелен“ от Карло Гоци, Емилия Галоти в „Емилия Галоти“ от Готхолд Лесинг, Маргарита в „Много шум за нищо“ от Уилям Шекспир, Светла в „Буре барут“ от Деян Дуковски, Жанета в „Одисей пътува за Итака“ от Константин Илиев, Наташа в „Майстора и Маргарита“ от Михаил Булгаков, Журналистката в „Стопър“ от Теодора Димова, Олга в „Четвъртата сестра“ от Януш Гловатски, Линда в „Бая си на бълхите“от Боян Папазов, Харпър в „Ангели в Америка“ от Тони Кушнър.
През 2008 г. постъпва на работа в „Модерен театър“, а през 2010 г. става част от трупата на Народен театър „Иван Вазов“. Ангажирана е с множество роли, най-важните сред които са Лейди Чилтърн в „Идеалният мъж“ от Оскар Уайлд, Клеопатра Максимовна в „Животът е прекрасен“ по Николай Ердман, Мисис Форт във „Веселите уиндзорки“ от Уилям Шекспир, Авитох в „Процесът против богомилите“ от Стефан Цанев, Катерина в „NEOДАЧНИЦИ“ по Максим Горки, Ненка Павловица в „Наблюдателите (Хипотеза за отвъдното)“ от Константин Илиев, Люси Розен в „Теремин: музика, любов и шпионаж“ от Петър Зеленка.
Награда за изгряваща звезда на Фестивала „Нова българска драма“ 2006 в Шумен за ролята на Филипа в „Змийско мляко“.
Номинация за „Златен кукерикон“ 2018 за комедийна женска роля за ролята на Ребека Шултайс в „Алонсо“ от Щефан Фьогел в Театър София.
Номинация за най-добра женска роля в категория – Comedy TV Series на „50 Festival de Television de Monte – Carlo“ 2010.
Стефания Колева е и едно от най-популярите лица на българските телевизионни сериали.
През този сезон на сцената на Народен театър „Иван Вазов“ можете да гледате Стефания Колева в спектаклите „Медея“, „NEOДАЧНИЦИ“, „Наблюдателите (Хипотеза за отвъдното)“, „Теремин: музика, любов и шпионаж“, „Капитал(на) грешка“ и „Едни момичета“.