23 ноември, вторник 19:00 Камерна сцена Премиера

Пиано в тревата

от Франсоаз Саган
превод Светлана Панчева

Постановъчен екип:

Сценична версия
Юрий Дачев
Постановка
Юрий Дачев
Костюмограф
Радина Близнакова
Композитор
Асен Аврамов

„ПИАНО В ТРЕВАТА“

от ФРАНСОАЗ САГАН

 

Постановъчен екип:

Сценична версия и постановка - Юрий Дачев

Сценография и костюми - Радина Близнакова

Композитор - Асен Аврамов

 

С участието на:

ЕМАНУЕЛА ШКОДРЕВА, ВЕЛИСЛАВ ПАВЛОВ, ХРИСТО ЧЕШМЕДЖИЕВ, ВЯРА ТАБАКОВА,

ВИКТОРИЯ КОЛЕВА, ЕВА ДАНАИЛОВА, НЕНЧО КОСТОВ, ХРИСТО ТЕРЗИЕВ

 

Не помня кога заобичах написаното от Саган. В годините на читателското ми порастване тя вече беше „звезда от времето на татко“. Романите й ми се струваха сантиментални, леко банални и трудни за различаване един от друг. Все пак – никога скучни. Недоумявах обаче какво е скандалното на „Добър ден, тъга“, по-интересно ми се струваше онова, което научавах за живота на самата Саган. Наркотици, хазарт, катастрофи, предизвикателни връзки с мъже и жени, бурни разправии на фестивала в Кан, когато е председател на журито…На малкото нейни снимки, които се появяваха в нашата преса, все повече се виждаше остаряваща жена с несигурен поглед, напомняща с нещо на уморена птица…

Постепенно започнах да откривам колко смелост има у Саган като писател. Тя говори за любовта с простота и неочакваност, които носи самото чувство. За секса – без превземки, но и без излишества, за разделите – без сълзи, но с безпощаден „обзор“ на раните. Най-славните сезони на писателската й слава може да са отминали, но Саган остава сред авторите, които ще са наблизо, когато се изправим пред пораженията си. Пред изстиващото лято и самотата, които идват след тях.

Не помня кога заобичах написаното от Саган, но знам защо. Заради умението да ни поведе в изкуството да поздравяваме тъгата. При това с усмивка. Почти.

Юрий Дачев

 

Превод от френски език - Светлана Панчева

Асистент-режисьор - Меглена Димитрова

Фотограф - Божидар Марков

Художник на плаката и програмата - Янина Петрова

 

Премиера - 15 и 16 октомври 2021 г.

 

Представлението не е подходящо за лица под 14 г.

Този уеб сайт използва cookies („бисквитки“), необходими за функционирането му. С използването на сайта Вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.